Perditësimi i fundit September 13th, 2024 8:23 PM
Jul 02, 2024 Zani i Nalte Sociologji 0
Prof. dr. Muhamed Mustafi
Fakulteti i Shkencave Islame në Shkup
Hyrje
Në botën e fesë ekziston një koncept shumëdimensional dhe kozmopolit dhe për këtë arsye është shumë e vështirë të jepet një analizë përfundimtare dhe vendimtare. Në këtë botë komplekse, studiuesit përpiqen të japin një pasqyrë objektive, një analizë të thellë ose një pasqyrim të faktorëve, por, duke qenë se feja nuk është një shkencë ekzakte, ne përsërisim mendime dhe ide të ndryshueshme.
Të gjitha studimet për fenë japin shtjellime për natyrën e fesë dhe në të gjitha studimet vërejmë se feja konsiderohet një faktor i rëndësishëm dhe vendimtar në shoqëri apo në ndryshimet shoqërore.
Komponentët fetarë janë të ndryshëm, por gjuha fetare konsiderohet si një nga faktorët kryesorë të ndryshimeve shoqërore për shkak të interpretimeve të ndryshme mbi rolin dhe funksionin e fesë në shoqëri.
Ky shqyrtim i kësaj dukurie do të ndihmojë për të kuptuar segmentin e ndikimit të gjuhës fetare në ndryshimet shoqërore bazuar në mendimet e studiuesve perëndimorë, të cilët hulumtojnë çështjet dhe dukuritë që janë nën ndikimin e fesë dhe gjuhës së saj.
Në kërkimin ekzakt, hulumtimi është më i lehtë sepse rezultatet vijnë nga dëshmi të verifikuara përmes eksperimenteve dhe rezultateve empirike, ndërsa në këtë fushë është e vështirë të thuhet fjala e fundit, sepse kemi të bëjmë me çështje teorike, të cilat mund të ndryshojnë herë pas here.
Ndikimi i gjuhës fetare nëpërmes përkufizimeve të ndryshme
Përkufizimet e çështjeve të ndryshme japin një pasqyrë më të përgjithshme të esencës dhe thelbit të shqyrtimit dhe kuptimit të proceseve të ndryshme shoqërore.
Edhe çështja e ndikimit të gjuhës fetare është e lidhur ngushtë me kuptimin e përkufizimeve të ndryshme që ekzistojnë mbi fenë dhe natyrën e saj.
Nuk ka asnjë përkufizim absolut të fesë. Përkufizimi i secilit autor do të ndryshojë nga një tjetër. Këtu janë disa përkufizime të fesë:
Besimet, simbolet dhe ritualet janë komponentët kryesorë të feve dhe shumë shkencëtarë socialë kanë sugjeruar se ato janë “blloku i ndërtimit” kryesor të institucioneve fetare. Besimet janë ide të mbajtura fort; simbolet janë ide dhe imazhe; ritualet janë pak a shumë sekuenca fikse sjelljesh që marrin një rëndësi të veçantë kur kryhen brenda një konteksti fetar. Shkencëtarët socialë pretendojnë se besimet, simbolet dhe ritualet janë të nevojshme për krijimin dhe mirëmbajtjen e institucioneve fetare në mbarë botën.
Feja është një grup kuptimesh dhe sjelljesh, duke u referuar individëve që janë ose ishin ose mund të ishin fetarë. Përsëri, feja është një term i përgjithshëm që i referohet të gjitha feve të imagjinueshme, formale ose joformale.
Feja është një sistem i unifikuar besimesh dhe praktikash në lidhje me gjërat e shenjta, domethënë gjëra të veçuara dhe të ndaluara – besime dhe praktika, që bashkohen në një bashkësi të vetme morale për të gjithë ata që u përmbahen atyre.
Feja është një sistem besimesh dhe praktikash me anë të të cilave një grup njerëzish interpretojnë dhe përgjigjen ndaj asaj që ata mendojnë se është e mbinatyrshme ose e shenjtë.
Nga përkufizimet e mësipërme mund të shohim se feja nënkupton besime dhe praktika si dhe drejton një individ, një organ që mban bashkësinë, dhe ka një ndikim të drejtpërdrejtë në ndryshimet shoqërore përmes gjuhës dhe interpretimeve të ndryshme.
Ndikimi grupor i gjuhës fetare
Gjuha është një element kyç i kulturës, por të flasësh të njëjtën gjuhë nuk do të thotë domosdoshmërish që njerëzit ndajnë të njëjtat bindje kulturore. Për shembull, anglishtja flitet në Australi, Kanada, Xhamajkë, Indi, Belize dhe Nigeri, midis vendeve të tjera. Po ashtu, edhe brenda Shteteve të Bashkuara, njerëzit nga rajone të ndryshme mund të kenë identitete të ndryshme kulturore edhe pse flasin të njëjtën gjuhë.
Ata që ndajnë një etni, nuk ndajnë automatikisht një gjuhë. Familjet që kanë emigruar në këtë vend disa breza më parë mund të identifikohen me kulturën e tyre të origjinës, por nuk mund ta flasin më gjuhën e tyre. Anglishtja është gjuha më e zakonshme në Shtetet e Bashkuara, por 18 për qind e popullsisë totale raportojnë se flasin një gjuhë tjetër në shtëpi, përveç anglishtes.
Të gjitha aktivitetet fetare ndërlidhen drejtpërdrejt me gjuhën dhe interpretimin e ritualeve dhe koncepteve fetare. Në vijim do të veçojmë shpjegimet e koncepteve të ndryshme, të cilat janë formuluar mbi natyrën dhe mënyrën e veprimtarive fetare dhe që shpjegohen përmes gjuhës.
1. Feja është një fenomen grupor: – Feja edhe pse mund të jetë një çështje individuale, zakonisht është një çështje grupore. Individualiteti në fe mund të marrë format e vetmitarëve ose murgjve. Feja është një fenomen i komunitetit që përfshin një grup të tërë njerëzish. Feja, në masën më të madhe, është shoqëria. Ajo, në përgjithësi, përfshin një grumbullim ose një mbledhje ceremoniale që përfshin një grup të madh njerëzish. Për shembull, një kishë, një tempull ose një xhami.
2. Feja ka të bëjë me të shenjtën dhe të mbinatyrshmen: – Pothuajse të gjitha fetë në botë përfshijnë të shenjtën ose të mbinatyrshmen. Budizmi është e vetmja që nuk përfshin asnjërën. Çdo fe tjetër flet për të shenjtën ose mbinatyroren si tipar kryesor të saj.
3. Feja përfshin një sërë praktikash: – Besimet rrjedhin nga përvojat në jetë. Një anëtari i thuhet të besojë dhe më pas të komunikojë me Zotin. Kështu, ajo çon në një besim në zot. Trupi i besimit duhet të përjetohet në shumicën e feve. Feja përfshin gjithashtu një sërë faktesh, të cilat gjenden në libra të shenjtë, si Bibla, Kur’ani, Teurati, etj.
4. Feja përfshin praktika të ndryshme: – Fillimisht vjen besimi për ekzistencën e një fuqie të mbinatyrshme, pastaj për ta pasqyruar këtë, ndiqen praktikat. Feja përfshin praktika dashurie, paqeje, bamirësie, etj. Por mbi të gjitha, ajo përfshin praktikat e riteve dhe ritualeve. Feja përfshin shumë praktika, të cilat, shpesh, pasqyrojnë besimin që ndiqet. Besimi ndjek praktikat në çdo fe.
Kështu, këto janë disa nga karakteristikat e fesë që pasqyrojnë se feja është sociale dhe përfshin shumë rite dhe rituale që duhen ndjekur nga besimtarët e çdo besimi të caktuar.
Gjatë interpretimit të përkufizimeve mbi fenë, vërejmë se gjuha luan një rol të rëndësishëm në shpjegimin e natyrës së fesë dhe se në asnjë mënyrë nuk mund të ndahet nga komentet, teoritë dhe praktikat fetare.
Roli i gjuhës në kontaktet shumë-fetare
Stilet e komunikimit dhe metodat jo-verbale të komunikimit janë gjithashtu aspekte të rëndësishme të grupeve kulturore. Çështje të tilla, si përdorimi i komunikimit të drejtpërdrejtë kundrejt atij të tërthortë, hapësira e përshtatshme personale, parametrat shoqërorë dhe shfaqja e kontaktit fizik, përdorimi i heshtjes, mënyrat e preferuara të lëvizjes, kuptimi i gjesteve, shkalla në të cilën argumentet dhe konfrontimet verbale, janë të pranueshme dhe shkalla e formalitetit pritet në komunikim. Kontakti do të pasqyrojë kulturalisht dallimet shumë themelore, etnike dhe kulturore.
Më konkretisht, rëndësia relative e mesazheve jo-verbale ndryshon shumë nga kultura në kulturë. Grupet kulturore me kontekst të lartë i kushtojnë rëndësi më të madhe shenjave jo-verbale dhe kontekstit të mesazheve verbale sesa grupet kulturore me kontekst të ulët. Për shembull, shumica e amerikanëve aziatikë vijnë nga grupe kulturore, në të cilat mesazhet e ndjeshme janë të koduara me kujdes për të shmangur ofendimin.
Kontaktet shumë-fetare do të kontribuojnë në një interpretim më të përshtatshëm të karakteristikave të feve, për të forcuar koherencën e tyre të brendshme dhe për t’u marrë me strukturat specifike në mënyrë më të përshtatshme. Vëmendje më e qartë i kushtohet në media, gjithashtu, imazheve të trashëguara ose të ndërtuara nga fetë. Informacioni më i saktë shpesh ndihmon për të zbërthyer imazhet e rreme dhe për të kapërcyer paragjykimet.
Përveç diskutimit rreth kuptimit pluralist ekskluziv, gjithëpërfshirës, pluralist ose gjithëpërfshirës të dialogut ndërfetar, çështja e përfshirjes së besimit personal të partnerëve të dialogut dhe e fesë së vetë dialogut ndërfetar është një aspekt vendimtar. Për të mbrojtur dialogun ndërfetar, duhet t’u japim përparësi tre kritereve:
1. Praktikimi i qëndrimit themelor të ndjesisë së shëndoshë të dialogut dhe autokritikës;
2. Të jesh i ndjeshëm ndaj vlerësimit për nënshtrimin e njerëzve ndaj autoritetit të Traditës dhe ndaj qëndrueshmërisë së besimeve të dikujt, duke qenë se feja është në kufijtë e arsyes; dhe
3. Dialogu ndërfetar ka të bëjë me një “konvertim të ndërsjellë”, me arsyetimin se evolucioni i sistemit simbolik pasurohet dhe sfidohet nga ai i besimeve të tjera.
Kjo nënkupton se statusi i dhënë feve në dialogun ndërfetar është i një rëndësie vendimtare për besueshmërinë përfundimtare. Praktika e dialogut ndërfetar, që synon ndryshimin personal të partnerëve të përfshirë, nuk është një çështje thjesht individuale, por ndikon edhe në strukturën e institucioneve fetare.
Gjuha ndërfetare është mënyra më e përshtatshme për të hapur dyer të mbyllura dhe për të komunikuar me njëri-tjetrin, sepse vetëm komunikimi i ndërsjellë mund të ndihmojë në anulimin e stereotipeve, të cilat formohen nga mungesa e komunikimit dhe izolimi.
Ndikimi pozitiv i gjuhës së fesë
Religjioziteti (fetaria) funksionalizohet duke e kategorizuar kampionin në tre grupe: anëtarët kryesorë që i përkasin një feje dhe ndjekin shërbesat fetare të paktën një herë në muaj; anëtarët margjinalë që i përkasin fesë, por nuk kanë frekuentim të shpeshtë ose e marrin fenë thjesht si identitet; dhe jo anëtarë që janë krejtësisht laikë, pa përkatësi fetare.
Së pari, arsyeja për përdorimin e këtij klasifikimi është funksioni i shumanshëm i fesë.
Ndikimi fetar në qëndrimet dhe sjelljet përfshin institucionet normative, nga mësimdhënia, dhe institucionet organizative, nga angazhimi i komunitetit. Prandaj, pjesëmarrja aktive do të luajë një rol shtesë.
Së dyti, provat empirike mbështesin efektin shumëdimensional të religjiozitetit dhe religjioziteti nominal lidhet më fort me etnocentrizmin, ndoshta për shkak të efektit sinjalizues të identitetit fetar.
Svallfors-i përcaktoi tre koncepte kryesore në kuadrin shpjegues:
Ndarjet politike – Do ta filloj diskutimin me komponentin e parë shpjegues: çarjen politike, duke filluar me procesin e marrëveshjeve dhe riorganizimit në politikën evropiane, siç është parë vitet e fundit me rënien e çarjes së vjetër të krishterë dhe ngritjen e një çarjeje të re kulturore. Emigracioni ka qenë një pikë qendrore në ndarjen e re kulturore. Megjithatë, grupi i emigrantëve mund të mos jetë ende në gjendje të ndërtojë vetë një ndarje ndikuese, drejt së cilës shqyrtimi aktual synon të kontribuojë dhe të eksplorojë më tej.
Institucionet politike – Institucionet politike janë komponenti i dytë shpjegues në kuadrin teorik. Shqyrtimi aktual hulumton rolin e fesë në institucionet politike nga aspektet normative shoqërore, organizative, normative politike dhe ligjore.
Artikulimet politike – Në kuadrin aktual teorik, artikulimi politik është lidhja ndërmjetëse midis faktorëve shpjegues dhe rezultateve. Aktorët politikë përkatës, duke përfshirë partitë politike, aktivistët dhe mediat, ndërmarrin artikulime politike përmes diskurseve politike, politizimit, fushatave politike, shenjave simbolike dhe prezantimit mediatik, për të ngritur ose ripërcaktuar rëndësinë e çështjes, duke ndërmjetësuar dhe rritur ndikimin e ndarjeve politike dhe institucioneve politike mbi rezultatet e qëndrimeve dhe sjelljeve.
Interpretimi i fesë nëpërmjet gjuhës së saj është “një strategji përballuese aktive për të kapërcyer më mirë problemet e ekzistencës, pasi personit i lejohet të kërkojë një kuptim ekzistencial për situata të caktuara stresuese të jetës, të ndërtojë ose rindërtojë probleme ose ngjarje të jetës në kuptimin më të thellë, për të siguruar proceset e përballimit me një sistem orientimi ekzistencial, për të përkthyer sistemin e orientimit në metoda specifike të përballimit, për të kërkuar kuptime në procesin e përballimit përmes mekanizmave për ruajtjen dhe transformimin e kuptimit nga ngjarjet jetike, për të provuar zgjidhjen e problemeve në disa mënyra, që janë bindëse për ta dhe për të zgjidhur problemet nëpërmjet mekanizmave të futur në sistemin e tyre kulturor”.
Gjuha e fesë mund të përdoret si mjet pozitiv dhe si mjet negativ për të ndikuar te grupet fetare, në varësi të pozicionit që mban folësi.
Nëse dikush dëshiron t’i shërbejë popullit, përdor një gjuhë të kujdesshme në të gjitha ngjarjet shoqërore, kolektive, politike, fetare dhe kulturore.
Gjuha kundërshtuese do të ishte shumë e rrezikshme dhe do të nxiste përleshje me pasoja të paimagjinueshme.
Ndikimi pozitiv i fesë nëpërmjet gjuhës
Objektivi i parë i kësaj sinteze dhe riformulimi është të ofrojë kritere përshkruese, me anë të të cilave ne mund të dallojmë një këndvështrim fetar të shëndetshëm nga ai i pashëndetshëm.
Si feja ashtu edhe spiritualiteti mund të kenë një ndikim pozitiv në shëndetin mendor. Në disa mënyra, ato japin të njëjtin ndikim. Për shembull: Si feja, ashtu edhe spiritualiteti mund ta ndihmojnë një person të tejkalojë stresin duke prodhuar paqe, qëllim dhe falje. Por, përfitimet në përgjithësi, ndryshojnë midis të dyve për shkak të natyrës së tyre të ndryshme. Feja u jep njerëzve diçka për të besuar, ofron një ndjenjë të strukturës dhe zakonisht ofron një grup njerëzish për t’u lidhur me besime të ngjashme. Këto aspekte mund të kenë një ndikim të madh pozitiv në shëndetin mendor – hulumtimet sugjerojnë se religjioziteti redukton shkallën e vetëvrasjeve, alkoolizmit dhe përdorimit të drogës. Këtu janë disa nga përfitimet kryesore të fesë për shëndetin mendor. Komuniteti fillon lidhjet sociale me anëtarët e tjerë. Komuniteti krijon një ndjenjë të përkatësisë në një grup dhe ofron një angazhim social të besueshëm dhe të sigurt.
Feja i ndihmon njerëzit të përballen me situata të vështira jetësore (p.sh. një ceremoni për humbjen e një personi të dashur) dhe siguron strukturë, rregullsi dhe parashikueshmëri, si dhe ofron kohë për të pushuar gjatë pushimeve dhe periudhave të tjera të veçanta gjatë vitit.
Feja jep mësime dhe udhëzime për të jetuar (d.m.th. rëndësia e të bërit gjënë e duhur), mëson dhembshurinë, faljen dhe mirënjohjen si dhe identifikon mësimet e jetës edhe nga situatat sfiduese. Spiritualiteti është një ndjenjë e lidhjes me diçka më të madhe se ne, ajo e ndihmon një person të shikojë në brendi dhe të kuptojë veten e tij, por, gjithashtu, edhe të gjejë përgjigjen më të madhe se si përshtatet me pjesën tjetër të botës. Me fjalë të tjera, feja i ndihmon njerëzit të kuptojnë interpretimin e tyre për kuptimin e jetës.
Pasi kemi shfletuar literaturën mbi fenë dhe shëndetin, do ta mbyllim me një sërë propozimesh përmbledhëse, duke përmbledhur pjesën më të madhe të diskutimit të rishikimit aktual, por të ofruara në mënyrë që t’i nënshtrohen diskutimeve të mëtejshme, përsosjes dhe kërkimit të mundshëm empirik:
1. Feja ka të bëjë me shëndetin në kuptimin e saj më të gjerë, atë të tërësisë ose të mirëqenies.
2. Pjesëmarrja fetare kontribuon në shëndetin fizik e mendor dhe mirëqenien subjektive, përmes formësimit të sjelljes, krijimit të sistemeve të kuptimit, ndryshimit të këndvështrimit të dikujt për jetën, ndërtimit të komunitetit dhe mbështetjes sociale, mbështetjes së besimeve morale dhe përmes një eksperience të transcendentit.
3. Format e përbashkëta të pjesëmarrjes fetare ndikojnë më fuqishëm në shëndetin e jo praktikat private.
4. Komunitetet dhe personat fetarë mund të promovojnë shëndetin përmes kujdesit, ndërhyrjeve për promovimin e shëndetit, kujdesit shpirtëror në mjediset mjekësore dhe ato në fund të jetës, ndërhyrjet e faljes dhe thjesht duke ofruar një formë të pjesëmarrjes kuptimplote shoqërore.
5. Një kuptim fetar i shëndetit, sëmundjes dhe mirëqenies, dhe i veprimeve të nevojshme për të promovuar shëndetin, shpesh do t’u bëjë thirrje koncepteve teologjike, si mëkati, shpëtimi, karakteri, dashuria, veprimi hyjnor dhe falja.
Gjuha e matur e fesë ka ndikim në shoqëri dhe në të gjitha organizatat shoqërore. Ndryshime të tilla sociale mund të jenë pozitive nëse interpretimet janë pozitive.
Përfundim
Nga hulumtimi në këtë punim, shihet qartë se përdorimi i gjuhës së matur dhe të kujdesshme gjatë shpjegimit të fesë dhe nocioneve fetare ofron një përfitim të madh në shoqëri dhe nuk krijon urrejtje reciproke ndërmjet popujve, kulturave dhe feve të ndryshme.
Duhet të themi se është thelbësore të lihen mënjanë paragjykimet e stereotipet dhe, përkundrazi, duhet të bëhen përpjekje të vazhdueshme për kryerjen e punëve kërkimore me saktësi shkencore për të përballuar sfidat e pasurisë dhe kompleksitetit të qenies njerëzore.
Gjuha e fesë sqaron nëse feja mund të ketë një rol të rëndësishëm në interpretimet dhe shtjellimet e fesë. Religjioziteti dhe spiritualiteti, si faktorë mbrojtës në jetën e njerëzve, mund të evidentohet jo vetëm në shëndetin e tyre, por edhe në mënyrën se si ata ndërveprojnë me mjedisin, duke ndikuar në marrëdhëniet e tyre familjare, romantike, akademike, të punës e sociale dhe duke ndikuar në vizionet e tyre për veten dhe botën përreth tyre.
Është shumë e rëndësishme të kuptohet se gjuha e fesë u jep njerëzve diçka për të besuar, ofron një ndjenjë të strukturës dhe zakonisht u ofron njerëzve pikënisje për t’u lidhur me besime të ngjashme. Komuniteti fetar fillon lidhjet shoqërore përmes leksioneve, bisedave dhe shpjegimeve me anëtarët e tjerë dhe krijon një ndjenjë përkatësie në një grup, si dhe ofron një angazhim social të besueshëm dhe të sigurt.
Në kohën e krizës bashkëkohore, gjuha pozitive e fesë mund të ketë ndikim më të madh se çdo gjuhë tjetër dhe mund të kontribuojë në qetësimin e mendjes njerëzore, ushqen shpirtin e zbrazët, zhduk urrejtjen nga brendia e njerëzve dhe shëron shëndetin psiko-fizik.
Përdorimi i një gjuhe të butë dhe mirëkuptimi mund të ndalojë çdo luftë dhe mund të ndihmojë në zhdukjen e përdorimit të armëve midis popujve të botës, sepse pas çdo gjuhe të ashpër, ka një luftë të ashpër dhe pas çdo gjuhe mirëkuptimi, ka afrim dhe dialog, që sjell paqe për të gjithë.
Pra, gjuha e mirëkuptimit fetar është mënyra më e përshtatshme për të siguruar ndikimin pozitiv në ndryshimet shoqërore.
Keqinterpretimet dhe përdorimi i gjuhës fyese, gjatë shpjegimit të mësimeve fetare në shoqëri, mund të ndikojnë në ndarjen e njerëzve dhe komuniteteve të ndryshme.
Pra, predikuesi i fesë mund të ndikojë pozitivisht në forcimin e lidhjeve shoqërore dhe të shmangë çdo grindje eventuale nga mosmarrëveshjet, të cilat formohen nga gjuha e sharjeve dhe e fyerjeve ndaj të tjerëve.
Referencat
[1] Amoah, H., (2021), The Impact of Religion Views on Culture and Values, Introduction to Multicultural Studies in the 21st Century, Creative Commons, Spring.
[2] Vicky, Genia, (1990) Religious Development: A Synthesis and Reformulation, Journal of Religion and Health, Vol. 29, No. 2, 1990.
[3] Lombaerts, Herman, (2011), The Impact of the Status of Religion in Contemporary Society upon Interreligious Learning, The Person and the Challenges, Volume 1 (2011) Number 2.
[4] Ana, Salgado C., (2014), Review of empirical studies on impact of religion, religiosity and spirituality as protective factors, Propósitos y Representaciones Ene.-Jun. 2014, Vol. 2, N° 1. http://dx.doi.org/10.20511/pyr2014.v2n1.55.
[5] Swallfors, Stefan, (2007) The Political Sociology of Welfare State, Institutions, social cleavages, and orientations, Stanford: Stanford University Press.
[6] Gangte, Tingneichong (2018), An essay on religion and society, JETIR, December, Volume 5, Issue 12.
[7] Tyler, VanderWeele J., (2019), Religion and health: a synthesis, Harvard T.H. Chan, School of Public Health, 2019/01, Oxford University press.
[8] Weiqian, Xia, (2021) The Political Sociology of Religion The Impact of Religion on Political Attitudes and Behaviors in Secularizing European Societies, Universities service US-AB, Stockholm 2021.
Jul 02, 2024 0
Nov 30, 2022 0
Dec 16, 2021 0
Dec 06, 2020 0
Apr 01, 2022 0
Departamenti i Shkencave Islame në Kolegjin Universitar Bedër në bashkëpunim me Departamentin e Teologjisë dhe Kulturës, në Kolegjin Universitar Logos dhe Institutin Katolik të...Sep 13, 2024 0
nga Resul Rexhepi إِنَّ اللَّهَ وَمَلَائِكَتَهُ يُصَلُّونَ عَلَى النَّبِيِّ يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا...Nov 03, 2020 0
nga Nuredin Nazarko Abstrakt Ishte pak të thuash se ishte i gëzuar. Nuk ishte i gëzuar thjesht se nuk humbi zahiretë e mbledhura me mund, por që arriti të mposhtë...Jul 02, 2024 0
Prof. dr. Muhamed Mustafi Fakulteti i Shkencave Islame në Shkup Hyrje Në botën e fesë ekziston një koncept shumëdimensional dhe kozmopolit dhe për këtë arsye është shumë e...